Vidinis SEO – kas tai?
Nusprendėte užsukti versliuką, užsakėte unikalaus dizaino svetainę iš programuotojų, tačiau po poros savaičių į Google paiešką įvedus jūsų teikiamą paslaugą ir parduodamus produktus nieko nematote? Sveikiname! Nusiminti tikrai nereikia, nes esate ne vieni.
Tam, kad Google taptų jūsų geriausiu draugu, reikia pramokti paieškos sistemų kalbą – vidinio SEO optimizavimą.
Vidinis SEO optimizavimas yra labai platus savo elementų gausa, tačiau pamėginsime jums padėti susikoncentruojant į svarbiausias vietas.
Kas yra vidinis SEO?
Vidinis SEO (angl. On-Page arba On-Site SEO) – procesas, kurio metu yra optimizuojami svetainės puslapiai ir jų turinys paieškos sistemoms bei vartotojams. Vidinis SEO gali padidinti raktinių žodžių kiekį, pagerinti jų matomumą organinėje paieškoje ir išauginti organinį lankomumą iš paieškos sistemų (Google, Bing, Yahoo, DuckDuckGo…).
Šioje SEO dalyje turite visišką kontrolę, todėl rekomenduojame tai išnaudoti jūsų naudai. Pati vidinė SEO optimizacija apima daug dalykų ir to neįmanoma sutalpinti į vieną straipsnį. Turbūt geriausia rekomendacija – atsidaryti TOP pozicijose esančius konkurentus. Visų pirma reikėtų identifikuoti naudojamų raktažodžių tipus, vėliau identifikuoti elementus, kurie buvo panaudoti, ir galiausiai reikėtų mokėti šiuos duomenis ištraukti ir sulyginti.
Skamba komplikuotai? Nesidrovėkite ir kreipkitės į mus dėl SEO paslaugų arba SEO audito atlikimo.
Kodėl vidinis elementų optimizavimas yra svarbus visoms svetainėms?
Vidiniu SEO optimizavimu galite sumažinti išorinio optimizavimo kaštus, padėti indeksavimui, padidinti pozicijų stabilumo procentą. Svetainės, kurios taiko vidinių elementų diversifikavimą, turi mažesnę riziką neigiamui efektui po Google atnaujinimų.
Svetainės vidinis SEO optimizavimas taip pat turi didelį išskirtinumą – visišką optimizavimo kontrolę. Padarius klaidų galima sugrįžti pora žingsnių atgal ir dėl to stipriai nenukentėti. Svarbiausias įgūdis – įvardinti svetainės puslapiuose naudojamus elementus.
Mūsų SEO komanda naudoja ne tik geriausius trečiųjų šalių įrankius, bet ir kuria savo produktus procesams automatizuoti. Norite sužinoti daugiau? Susisiekite dėl konsultacijos.
Raktažodžių panaudojimas
Dauguma „SEO specialistų” sako, kad raktažodžių panaudojimas yra ne toks svarbus, tačiau mes manome (esame įsitikinę, pagal gaunamus rezultatus), kad tai yra būtina. Svarbu suprasti, kad raktažodžiai gali būti skirtingų tipų, tad jų panaudojimo dažnis irgi gali skirtis vidinio SEO elementuose.
Šiame gide pateikiame tris raktažodžių tipus, kuriuos pravartu žinoti atliekant konkurentų analizę ar rengiant rekomendacijas SEO tekstams.
1. Tikslinė frazė
Tai yra pagrindinė frazė, kuriai norite optimizuoti puslapį. Nors ji yra svarbi, dažniausiai tikslinės frazės panaudojimas nėra toks didelis, kaip dauguma įsiviazduoja. Kadangi patikrinti tik vieną frazę nereikia spec. įrankių, rekomenduojame pasižiūrėti, kiek kartų ir kuriuose vietose buvo panaudota tikslinė frazė.
Apačioje matote tikslinės frazės pavyzdį.
Blogas tikslinės frazės panaudojimo pavyzdys pateiktas apačioje:
Vidinis SEO | Vidinis SEO | Vidinis SEO |
---|---|---|
Vidinis SEO | Vidinis SEO | Vidinis SEO |
Vidinis SEO | Vidinis SEO | Vidinis SEO |
2. Tikslinės frazės variacijos
Pagal tikslinio raktinio žodžio užklausą, Google paieškos rezultatuose pateiktas pajuodintas (angl. bold ar strong) frazes, vadiname variacijomis. Tikime, kad Google tokiu būdu nori parodyti kaip gerai supranta kontekstą. Atliekant vidinio SEO darbus kyla klausimų dėl vienaskaitos / daugiskaitos, linksniavimo, ar sinonimų. Priešingai negu su tiksline fraze, reikalingų variacijų skaičius gali būti labai didelis. Šį procesą esame pilnai automatizavę rengiant turinio rekomendacijas rašytojams, kad išspaustume maksimalią naudą iš vidinės SEO optimizacijos.
Tikslinės frazės variacijų nustatymo pavyzdys.
Blogas raktažodžio variacijos panaudojimo pavyzdys pateiktas apačioje:
Vidinio SEO | Vidinio SEO | Vidinio SEO |
---|---|---|
Vidinio SEO | Vidinio SEO | Vidinio SEO |
Vidinio SEO | Vidinio SEO | Vidinio SEO |
3. Kontekstiniai terminai
Kontekstinius terminus galime išskaičiuoti paieškos sistemų rezultatų puslapiuose. Pagal surinktą informaciją, daromos prielaidos ir bandoma determinuoti kas potencialiai galėtų turėti įtakos vidinio SEO optimizavimui. Kitas būdas yra naudotis atviros prieigos duomenų bazėmis, kurias galimai Google paieškos sistema naudoja subjektams (angl. entities) suprasti.
Keletas galimų kontekstinių terminų pavyzdžių.
Kokius vidinio SEO elementus yra nesunku sutvarkyti Google paieškos sistemai?
*Dėmesio SEO specialistams, kurie skaito šį tekstą. Jei nesutinkate su mūsų pateikta informacija, nes atliekate testus ir galite pasidalinti savo testavimo metodologija – kviečiame jus užsukti į mūsų ofisą Žalgirio g. 92.
Mažiausiai, ką galite padaryti, kad svetainės puslapiai pajudėtų iš vietos – URL, Meta title, H1, ir paragrafų optimizavimas. To turėtų pakakti, kad su mažos ir vidutinės konkurencijos raktažodžiais Lietuvos rinkoje patektumėte į paiešką.
URL
Turbūt nustebote, kad URL adresą išvis paminėjome prie vidinio SEO, tačiau pagalvojus logiškai – visos vidinės nuorodos (navigacija, straipsnio turinys, tekste esančios aktyvios nuorodos) yra nuskaitomos Google.
*Pastaba. Jei puslapiai renka srautą, jokiu būdu nekeiskite URL. Geriausia pakeitimus daryti prieš puslapių paleidimą arba kai jie neatlieka savo funkcijos, t.y. nėra matomi organinėje paieškoje.
Meta pavadinimas
Meta pavadinimas (angl. meta title), tai HTML elementas nusakantis puslapio pavadinimą. Šio elemento dėka tiek paieškos sistemos, tiek vartotojai gali greitai susidaryti nuomonę, apie ką yra puslapis. Puslapio meta pavadinimas yra tiesioginis vidinio SEO reitingavimo faktorius. Tai vienas pirmųjų elementų, ką vartotojas pamato Google paieškoje.
H1 žyma
Kaip ir su meta pavadinimu, H1 žyma yra vienas iš pirmųjų elementų, ką pamato vartotojai. Rekomenduojame H1 išlaikyti identiška su meta pavadinimu arba padaryti labai panašų. Testai rodo, kad H1 žymos ir meta pavadinimo suvienodinimas gali padėti sumažinti Google meta pavadinimo perrašymo procentą paieškos rezultatuose. Nuo to taip pat gali priklausyti, kiek procentaliai kurioje pozicijoje būsite parodomi per X laiko tarpą.
Paragrafuose esantis tekstas
Tikslinės frazės, jos variacijų ir kontekstinių terminų panaudojimas tekstiniame turinyje. Rekomenduojame tikslines frazes ir variacijas naudoti natūraliai arba atsižvelgiant į konkurentų vidinio SEO įdirbį. Dėl kontekstinių terminų galite nesijaudinti, nes jei esate savo rinkos ekspertas, didžiąją dalį kontekstinių terminų panaudosite savaime.
Kiti faktoriai
Vidinis SEO optimizavimas apima ir daugiau faktorių, kurių šiuo metu nustatytą virš 100 000. Žinoma, nereikia tikėtis, kad vidinis SEO turi būti atliekamas pritaikant visą šį faktorių kratinį. Tačiau yra pravartų žinoti daugiau negu keletą pagrindinių vietų, kurios gali būti vertinamos Google.
H2-H4
Tai kitos antraštės, kurios padeda suprasti puslapio struktūrą. Šioje vietoje reikėtų įsivertinti kokios frazės iš tikrųjų turi būti panaudojamos. SEO specialistai mėgsta panaudoti ko daugiau frazių iš raktažodžių tyrimo, tačiau toks sprendimas kai kuriais atvejais gali net pakenkti, jei tikslinės frazės panaudojimas yra didelis. Tokioje situacijoje rekomenduotume raktažodį panaudoti paragrafuose arba bold ar strong žymose.
Pavyzdys. H2-H4 tikslinių frazių ir variacijų skaičiavimas pagal lokaciją.
Meta aprašymas
Panašiai kaip ir meta pavadinimas – vienas pirmųjų elementų, ką vartotojas pamato prieš paspaudžiant ant jūsų paieškos rezultato. Stenkitės pateikti puslapio turinį atitinkantį aprašymą.
Nors daug kas sako, jog meta aprašymas nėra vidinio SEO reitingavimo faktorius, mes nesutinkame su šia nuomone. Žinant keletą triukų, kaip nustatyti raktažodžius, kuriuos reikia panaudoti, jūsų poziciją įgaus stabilumą.
Paršykinte elementai (angl. bold arba strong)
Tai elementai, kurie padeda paryškinti tekstą jį pajuodinant. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tai visai nesvarbu iš SEO pusės, tačiau norime priminti, kad faktorių diversifikavimas yra svarbus signalas. Pavyzdžiui, kai konkurentas turi 16 tikslinių frazių tekste, o jūs bandote šią ribą viršyti, nenustebkite, jei Google nustos skaičiuoti šią vietą, jei visas frazes naudojate tik paragrafuose.
Tai taip pat gali būti pravartu, kai atliktas raktažodžių tyrimas parodo daug frazių, kurios galėtų priklausyti tam pačiam puslapiui, o H2-H4 žymų kiekis jau yra didelis. Tokiu atveju visas raktažodžio tyrimo metu atrastas frazes galėtumėte panaudoti.
Turinio kiekis
Turinio kiekis yra labai slidi riba, todėl šioje vietoje per daug neišsiplėsime. Įprastai reikia prisilyginti prie konkurentų, arba jei konkurentai turinio neturi, apsirašyti +250 žodžių teksto. Nemanome, kad tai yra pats efektyviausias variantas, todėl siūlome sau užduoti šiuos klausimus prieš rengiant turinio rekomendacijas:
- Kaip skaičiuoti turinį, tik paragrafuose, ar visoje body dalyje?
- Ar būtina prisilyginti prie konkurentų? Gal užteks ženkliai mažesnio kiekio, bet…
- Kokias frazes specifiškai turinio dalyje reikėtų panaudoti, kaip nustatomas jų kiekis?
- …
- …
Vidinis SEO skamba komplikuotai? Susisiekite su mumis dėl konsultacijos.
Anchor tekstas
Tekstas, ant kurio galime paspausti ir būsime nukreipti į mūsų vidinį puslapį arba į visai kitą svetainę. Jeigu analizės metu nustatyta, kad anchor tekstas turi būti panaudojamas daug kartų – neišsigaskite! Paslaugų svetainėms šią SEO dalį galima išspręsti puslapyje įdiegus turinio sekciją (angl. table of contents), o e-komercijai su produktų skaičiaus didinimų, ar pačių produktų pervadinimu.
Ko siūlome vengti?
Neturime konkretaus sąrašo dalykų, kurių reikėtų vengti, nes vidinė SEO optimizacija priklauso nuo konkurentų įdirbio. Vidinis SEO negali būti atliekamas pagal iš anksto paruoštą elementų sąrašą. Jei laiko ištekliai yra riboti ir norite išspausti maksimalią naudą, tuomet užtenka sutvarkyti tik bazinius elementus, kuriuos išvardijome aukščiau pateiktame tekste. Norint pilnai susitvarkyti su vidiniu SEO, būtina išanalizuoti TOP10 esančius konkurentus, mokėti atpažinti naudojamus elementus, gebėti įvardinti kokių tipų raktažodžiai yra juose panaudoti ir t.t. . Jei norite, kad tai atliktų savo srities profesionalai – kreipkitės dėl SEO audito.
Jeigu puslapis pastrigęs, o bazinius elementus (URL, meta title, H1 ir paragrafai) turite, bet nežinote, ką daryti, kad vidinis SEO „pradėtų veikti”, siūlome peržiūrėti šias vietas:
- Turinio kiekis – ar turite pakankamai turinio, kad robotai suprastų puslapio kontekstą?
- Turinio slėpimas – ar vartotojams pateikiamas turinys yra toks pat, ką mato Google?
- Tikslinės frazės panaudojimo – ar pagridinės frazės panaudojimas yra kuo nors paremtas (patikrinome, kad kas nors iš konkurentų ją taip dažnai naudoja)?
Kiek kainuoja vidinis SEO svetainės optimizavimas?
Vidinio SEO optimizavimo kaina priklauso daugiausiai nuo šių faktorių:
- Puslapių skaičiaus, kuriuos norima optimizuoti
- Svetainės sistemos plėtros potencialo
- Optimizavimo elementų kiekio, kurį reikės tvarkyti
- Konkurentų nustatytų standartų (riba, kuri reikalinga patekti į paieškos rezultatus)
- Reikiamų SEO specialistų darbo valandų skaičiaus
Norint sužinoti tikslią vidinio SEO optimizavimo kainą, siūlome susisiekti su mumis.
Gauti vidinio SEO paslaugų pasiūlymą!
Kokie darbai įeina į vidinį optimizavimą?
- Meta žymos – Tikslinių raktažodžių ir jų variacijų panaudojimas, lokacija (priekis, vidurys, galas), kontekstiniai terminai.
- Antraštės – keliamas klausimas, kiek ir kokių antraščių reikia. Vėliau seka raktažodžių įterpimas.
- Turinys – body, paragrafų, div, nav, ul, li, strong ir kitų žymų išnaudojimas.
- Faktorių diversifikavimas – dar nepanaudotų faktorių skaičiaus didinimas, prisilyginimas prie konkurentų.
- Turinio kiekis – keliamas klausimas, kokio turinio reikia? Tekstinio ar vaizdinio? Kokiose žymuose?
- Išeinančios nuorodos (tiek išorinės, tiek vidinės) – kiek puslapis turi turėti vidinių nuorodų? ar galima įterpti išorinių nuorodų?
- Nuotraukos – failo pavadinimas, title, caption, alt tekstai, kiekis.
- Schema – kokios ir kokiu formatu?
- Kita – šitą vietą pasilaikysime sau 🙂
Pavyzdys. Turinio rekomendacijų rengimas puslapiams su kintamaisiais.
Vidinio SEO D.U.K.
Kas yra svarbiau – vidinė SEO ar išorinė SEO optimizacija?
Optimizavimas negali būti vienpusis, yra svarbios visos SEO dalys. Tinkamai sutvarkytas vidinis SEO padės sumažinti išorės išlaidas, padės puslapių indeksavimui, užtikrins didesnį pozicijos stabilumo procentą per X laiko tarpą. Jei domitės, kaip atliekamas išorinis SEO, kviečiame skaityti mūsų gidą:”Kas yra išorinis SEO?„
Ar raktažodžių tankis (angl. keyword density) yra svarbus?
Taip ir ne. Reikėtų išsiaiškinti, kaip skaičiuojate raktažodžių tankį, t.y., ar skaičiuojamas visas svetainės kodas, ar tik tai, kas vizualiai matoma puslapyje. Tuomet, reikėtų išsiaiškinti ar skaičiuojate tik tikslinę frazę ar įtraukiate ir variacijas, kontekstinius terminus… Trumpai atsakant į klausimą – manome, kad vidinis seo yra glaustai susietas su faktorių diversifikavimu, kuris yra svarbiausias vidinio SEO signalas, todėl jaudintis dėl raktažodžių tankio nereikėtų.
Kodėl vidinė SEO optimizacija nedavė naudos, nors „SEO specialistas” ją sutvarkė?
Tikriausiai dėl to, kad „SEO specialistas” sekė Yoast ar kokio nors kito įskiepio vidinio SEO rekomendacijomis, o ne savo protu ir logika. Kviečiame nemokamai konsultacijai.
Ar vidinė SEO optimizacija gali būti sutvarkyta pačio kliento?
Baziniai pagrindai tikrai gali būti sutvarkyti pačio kliento. Ar to užteks? Kadangi vidinis SEO gali sumažinti išorinio svetainės optimizavimo išlaidas, stipriai pakelti raktinių žodžių pozicijas ir atvesti daug naujų lankytojų srauto, siūlome šį darbą patikėti SEO profesionalams. Prastai atliktą vidinį SEO ištaisyti yra gerokai brangiau, tad šioje vietoje taupyti nevertėtų.
Parašykite mums.