SEO AUDITAS
Svetainės SEO auditas yra kur kas daugiau nei ,,paprastas” svetainės patikrinimas, žalių varnelių (✅) ir raudonų,,iksiukų” (❌) pateikimas.
SEO auditas turi labai aiškų tikslą – identifikuoti esmines svetainės problemas ir rasti efektyviausius metodus jas spręsti, siekiant didinti organinių lankytojų kiekį. Tai savotiškas įrankis, padedantis sudaryti SEO strategiją, kurią vėliau gali implementuoti specialistas arba pats klientas.
Jeigu esate pažengęs ir turite bazines SEO žinias, SEO auditas gali praversti gerinant rezultatus Google paieškos sistemoje. Tokiu atveju reikėtų skirti atitinkamą dalį savo darbo laiko rekomendacijų įgyvendinimui.
SEO auditas taip pat gali būti pravartus, kai nesate užtikrinti, kiek laiko ir investicijų reikalauja profesionalios SEO paslaugos norimam tikslui pasiekt.
Šiame straipsnyje:
- Profesionalų SEO auditą sudaro bent septynios dalys;
- SEO audito svarba verslui;
- Ko reikia, kad parengti kokybišką analizę;
- Kiek laiko užtrunka parengti analizę;
- SEO audito kaina;
- Auditų rengimo periodiškumas;
- Priežastys, identifikuojančios SEO audito poreikį.
Kokios dalys sudaro SEO auditą?
Mūsų atliekamas SEO auditas susideda iš septynių dalių:
- Google Search Console duomenų analizė;
- Techninių klaidų identifikavimas ir programinių darbų sąrašo sudarymas;
- Svetainės struktūros išplėtojimo įvertinimas;
- Pasiūlymai vidiniam optimizavimui tobulinti;
- Esamo tekstinio turinio įvertinimas, rekomendacijų rengimas ateičiai;
- Išorinio SEO įvertinimas, išorinių nuorodų plano sudarymas tolimesniems darbams;
- Konkurentų analizė.
Kiekvieno specialisto ar agentūros siūlomas svetainės SEO auditas gali skirtis, tad turint konkrečių pageidavimų, galime sutarti dėl papildomų darbų atlikimo arba tik dėl konkrečios audito dalies, kuri jus domina.
1. Google Search Console duomenų analizė
Šis įrankis leidžia stebėti svetainės parodymų, paspaudimų skaičių, pozicijų vidurkį, paspaudimų %, indeksavimo būsena, techninių pastebėjimų sąrašą ir daug kitų svarbių duomenų. Labai svarbu, kad prieiga prie šio įrankio turėtų ne tik SEO specialistai, bet ir pats klientas. Jei prieigos šiuo metu neturite, susisiekite su mumis, padėsime įsidiegti. Turint šį SEO įrankį, galėsite matyti, kas tiksliai vyksta su jūsų svetaine Google paieškoje.
2. Techninių klaidų patikrinimas ir programinių darbų sąrašo sudarymas
SEO auditas negali apsieiti be techninės dalies, kuri yra glaudžiai susijusios su puslapių nuskaitymų ir indeksavimu. Jei jūsų svetainės URL nėra suindeksuoti, tuomet pozicijas galite pamiršti… Indeksacija yra vienas svarbiausių dalykų, nes be jos puslapiai visai neturi galimybės atsidurti organinėje Google paieškoje.
SEO audito metu išsiaiškinus indeksavimo trikdžius jūs ne tik greičiau suindeksuosite naujus svetainės puslapius, bet ir užtikrinsite, kad atliktos vidinės optimizacijos korekcijos bus greičiau pastebėtos Google robotų.
Tinkamas turinio nuskaitymas ir svetainės krovimosi greičio aspektai yra taip pat svarbūs, tačiau tai tik maža dalis, kuri bus parodyta per audito pristatymą.
3. Svetainės SEO struktūros išplėtojimo įvertinimas
Užsakius SEO auditą, bus atlikti raktinių žodžių, konkurentų analizės tyrimai. Pagal tai galėsime pateikti rekomendacijas, kokių puslapių šiuo metu trūksta svetainėje. Kartais daugiau puslapių gali reikšti daugiau galimybių pritraukti organinio srauto, todėl labai svarbu identifikuoti visus įmanomus variantus, kuriais galite pasiekti savo potencialius pirkėjus. Norime pabrėžti, kad kuriant dedikuotus puslapius, kurie tiesiogiai atsako į vartotojų užklausą, jūs ne tik įgausite pozicijas ženkliai greičiau, bet ir tapsite randami didesniu raktinių žodžių kiekiu. Kitaip sakant, jūsų svetainės SEO gali būti sutvarkytas, tačiau tikėtina, kad galėsime jums pasiūlyti efektyvesnių būdų kokybiškam srautui pritraukti.
4. Vidinės optimizacijos pasiūlymai
SEO audito metu identifikuosime kritines bazinių vidinių elementų panaudojimo vietas, kurios yra optimizavimo paieškos sistemoms pagrindas. Jeigu svetainė yra techniškai tvarkinga, vidinių elementų optimizavimas gali duoti greitų rezultatų. Pats vidinis SEO gali apimti ir platesnį spektrą darbų, todėl į kiekvieną situaciją žiūrime labai individualiai.
5. Turinio audito atlikimas
Šiuo metu įkeltas tekstinis turinys nelabai atlieką savo funkcijos arba norite rašyti tekstus patys, tačiau nežinote nuo ko pradėti? Turinio audito metu bus analizuojama antraščių struktūra (H1, H2, H3, H4…), tikslinių raktinių žodžių ir jų variacijų panaudojimas bei LSI žodžių (žodžiai ar frazės, konceptualiai susiję su tiksliniu raktažodžiu), subjektų (angl. entities) trūkumas. Jei turinį dar tik žadate užsakyti ar rašytis patys, tuomet padėsime su SEO tekstų rekomendacijų rengimu.
6. Išorinio SEO įdirbio vertinimas ir tolimesnis planas
Priešingai negu su vidiniu optimizavimu ir turinio publikavimu, išorinis optimizavimas nėra toks dėkingas, nes jo metu neturima pilnos kontrolės, o optimizavimo išlaidos yra didžiulės. Dėl šios priežasties labai svarbu tinkamai įsivertinti kiek, kaip, kokių, kur nuorodų reikia surinkti, kad rezultatas būtų pozityvus.
Iš anksto atliktas SEO auditas prieš išorinio optimizavimo darbus, padės sumažinti nuorodų pirkimo išlaidas!!!
Atgalinių nuorodų analizė dažnai parodo itin daug klaidų, kurios yra labai brangios klientui ir tikras galvos skausmas SEO specialistams, kurie perima tolimesnius darbus. Norint šių klaidų išvengti, siūlome užklausti savo esamų partnerių, kur nuorodos bus talpinamos, į kokius puslapius nukreipiamos ir kodėl.
7. Konkuruojančių svetainių analizė
SEO būtų galima sulyginti su žaidimu kortomis. Tik tiek, kad SEO atveju galima matyti kokias kortas savo rankose laiko oponentai. Dėl šios priežasties, atliekant vidinio, išorinio, techninio SEO auditus, visuomet labai svarbu analizuoti konkuruojančias svetaines, lygintis su jomis tam, kad identifikuoti, ką mieliau renkasi paieškos sistemų algoritmai.
Kodėl jums reikalingas SEO auditas?
Išsamus SEO auditas gali būti reikalingas dėl dviejų svarbių priežasčių:
- Norite sutaupyti pinigų SEO darbams ir dalį darbų atlikti patys. Kadangi SEO audito metu yra identifikuojamos svarbiausios priežastys, kurios trukdo pasiekti aukštesnių pozicijų, dalį pakeitimų galėsite atlikti patys pagal pateiktas rekomendacijas.
- Norite sumažinti riziką prieš pradedant darbą su SEO specialistais. SEO auditas apima ne tik jūsų, bet ir konkurentų įdirbio įvertinimą. Dėl šios priežasties galime pateikti daug tikslesnius biudžetus su reikalingais resursais tikslams pasiekti.
Bazinis SEO auditas
Kaina nuo 900€
- Techninių SEO klaidų identifikavimas ir programinių darbų sąrašo sudarymas;
- Pasiūlymai vidiniam optimizavimui tobulinti;
- Esamo tekstinio turinio įvertinimas, rekomendacijų rengimas ateičiai;
- Išorinio SEO auditas;
- Konkurentų analizė;
- SEO audito pristatymas;
- 1 konsultacinė valanda po SEO audito pristatymo.
Auditas atliekamas per 5-14 d. d.
Rekomenduojama: pradedantiesiems – susipažinusiems su SEO.
SEO auditas pažengusiems
Kaina nuo 2700€
- Google Search Console duomenų analizė;
- Techninių SEO klaidų identifikavimas ir programinių darbų sąrašo sudarymas;
- Svetainės struktūros išplėtojimo įvertinimas ir plėtros gairių pateikimas;
- Pasiūlymai vidiniam optimizavimui tobulinti;
- Esamo tekstinio turinio įvertinimas, rekomendacijų rengimas ateičiai;
- Išorinio SEO auditas, išorinių nuorodų plano sudarymas tolimesniems darbams;
- Išsami konkurentų analizė;
- SEO audit pristatymas;
- 3 konsultacinės valandos po SEO audito pristatymo.
Auditas atliekamas per 14-21 d.d.
Rekomenduojama: susipažinusiems su SEO.
Didelės apimties projektų SEO auditas
Kaina nuo 5000€
- Google Search Console duomenų analizė;
- Techninių SEO klaidų identifikavimas ir programinių darbų sąrašo sudarymas;
- Svetainės struktūros plėtros plano sudarymas;
- Pasiūlymai vidiniam optimizavimui tobulinti;
- Esamo tekstinio turinio įvertinimas, rekomendacijų rengimas ateičiai;
- Išorinio SEO auditas, išorinių nuorodų plano sudarymas tolimesniems darbams;
- Išsami konkurentų analizė;
- SEO audito pristatymas;
- 5 konsultacinės valandos po SEO audito pristatymas.
Auditas atliekamas per 21-X d.d.
Rekomenduojama: turintiems in-house SEO specialistų komandą.
Kas reikalinga SEO auditui atlikti?
Priklausomai nuo to, kokį auditą užsakysite, bet dažniausiai yra reikalinga prieiga prie šių įrankių:
- Google Search Console prieiga (dažnu atveju). GSC įrankis pateikia informaciją, kaip jūsų svetainė performina Google paieškos rezultatuose (paspaudimų, parodymų, pozicijų vidurkio, CTR metrikos). Taip pat matome tinklapio indeksavimo statusą, techninių klaidų pasiūlymus tvarkymui, greičio užkrovimo rekomendacijas.
- Google Analytics prieiga (dažnu atveju). Puslapių, kurie renka srautą patikrinimui, vartotojų elgsenos įvertinimui, konversijų sekimui…
- Turinio valdymo sistemos prisijungimai (retai reikalinga). Norint patikrinti ar svetainė turi reikiamus elementus optimizavimui atlikti, ar turi galimybę šiuos elementus redaguoti.
Kas kiek laiko reikia SEO audito atnaujinimo?
Dirbant su SEO specialistais, reguliarus audito atnaujinimas nėra būtinas, kadangi geri savo srities žinovai bet kokiu atveju periodiškai darysis kliento svetainės analizę. Didesnę naudą gautumėte paskyrus biudžeto vidiniam turiniui, nuorodų įsigijimui, ar SEO specialistų darbo valandų kiekiui.
Jei SEO tvarkotės patys, arba kurį laiką neužsakote SEO paslaugų, tuomet SEO auditas galėtų būti atliekamas kas 3-6 mėnesius. Tokiu būdu galėsite sekti darbų progresą, gauti rekomendacijas tolimesnių darbų įgyvendinimui.
Apačioje pateikiame priežastis, dėl kurių SEO auditas gali būti užsakomas, kai tai nėra daroma reguliariai.
1. Pastebėjus organinio srauto kritimą
Staigus organinio srauto kritimas gali būti bauginantis dalykas, todėl reikia iškart identifikuoti vietas, kuriuose matosi srauto mažėjimas. Pavyzdžiui, tai gali būti: sezoniškumo klausimas, aktyvesni konkurentų optimizavimo pakeitimai, Google algoritmo atnaujinimai, netyčia ištrinti puslapiai, URL adresų pakeitimas be nukreipimų (angl. redirects), vartotojo paieškos tikslo pasikeitimas ir t.t.
Po problemos identifikavimo galima sudaryti planą kritusių puslapių atstatymui, augimui.
2. Po Google algoritmų pakeitimų
Google nusuko keletą svirtelių ir paieškos rezultatai apsivertė, o jūs atsidūrėte trečiame puslapyje ar jūsų visai neliko? Tokiais atvejais svarbiausia sekti Google atnaujinimų naujienas, neskubėti atlikti kardinalių pakeitimų svetainėje. Dažnu atveju pakeitimai yra laikini ir pozicijos gali sugrįžti į buvusias vietas. Svarbu palaukti bent 2 savaites, po algoritmo atnaujinimo pabaigos paskelbimo. Tuomet SEO auditas bus daug efektyvesnis ir jo nereikės vėl kartoti.
3. Prieš svetainės dizaino, platformos keitimo darbus
Nusprendėte atnaujinti svetainės dizainą, pakeisti platformą ir programuotojai sako, kad viską tinkamai padarys patys? Galbūt taip ir nutiks, tačiau dažnu atveju atliekant svetainės atnaujinimo darbus įsivelia klaidų, kurias yra sunkiau identifikuoti po įgyvendinimo.
Apsidraudimui siūlome atlikti SEO auditą prieš svetainės atnaujinimo darbus, nes:
- Gausite rekomendacijas svetainės tobulinimui ir vienu metu pašalinsite esamos sistemos trūkumus už mažesnę kainą, negu ieškant problemų po svetainės atnaujinimo darbų ir vėl užsakant papildomus darbus iš programuotojų.
- Atnaujinimo darbų procesas vyks sklandžiau, nes sumažinsite optimizavimo paieškos sistemoms elementų neperkėlimo riziką.
4. Po SEO darbų pertraukos
Pastebėjote organinio srauto stagnaciją, lėta pozicijų kritimą? Profilaktinis SEO auditas padės ,,užčiuopti” vietas, kurios turi būti tobulinamos, kad pozicijos būtų išlaikytos arba vėl pradėtų kilti paieškos rezultatuose.
5. SEO audito atlikimas dėl kitų priežasčių
Svetainės audito atlikimo poreikiai gali būti skirtingi. Dėl audito paslaugos galima kreiptis ir tais atvejais, kai jums teikiamos SEO paslaugos, tačiau negaunate norimo rezultato paieškos sistemose. Kai kyla abejonių dėl išorinio SEO įdirbio, atgalinių nuorodų kokybės.
Dažniausiai užduodami SEO audito klausimai
Kiek laiko užtrunka atlikti SEO auditą?
Įprastai SEO auditą atliekame per 10-20 darbo dienų. Tikslus laikas priklauso nuo svetainės dydžio, sutartų darbų skaičiaus.
Kokia yra tinklapio audito kaina?
Auditų kaina prasideda nuo 900 eur. + pvm. Tikslų pasiūlymą galima pateikti, atlikus pirminę svetainės analizę.
Kuo We deliver SEO auditas pranašesnis už kitų agentūrų siūlomas analizes?
Mūsų siūlomas SEO auditas neapsiriboja SEO įrankių išeksportuotomis ataskaitomis. Mes atliekame patikrinimus pritaikydami savo kuriamus sprendimus. Užtrunkame daugiau laiko, bet nuodugniai išanalizuojame svetainę ir jos puslapius. Sekame Google algoritmus ir sukauptas žinias pritaikome svetainių audituose. Tai leidžia identifikuoti ar aptiktos problemos iš tikrųjų yra tokios svarbios. Taupydami jūsų laiką neduosime milžiniško “pastebėjimų” sąrašo, o fokusuosimės į tai, kas iš tikrųjų galėtų atnešti naudos.
Ar SEO auditas padės pagerinti svetainės būklę?
100% negalime garantuoti, kad SEO atliktas auditas padės pagerinti dabartinę svetainės situaciją, nes tai gali priklausyti nuo:
- Ar po audito atlikimo, imsitės įgyvendinimo veiksmų;
- Ar turite pakankamai žinių, kad galėtumėte sutvarkyti dalį darbų patys;
- Ar mūsų pateiktos rekomendacijos bus iki galo įgyvendintos.
Jeigu kyla dvejonių dėl aukščiau pateiktų variantų, siūlome kreiptis dėl nuolatinių SEO paslaugų teikimo, į kurias bus įskaičiuota SEO audito kaina, o pakeitimus įgyvendins mūsų komanda.
Parašykite mums.