SEO Tekstų 101: Viskas Ką Reikia Žinoti

Terminas – SEO tekstai – neretai suvokiamas klaidingai arba savyje talpina neigiamą prasmę. Šiandieniniame Lietuvos SEO diskurse egzistuoja keletas termino suvokimų.

Pirmasis

Daugelis mano, kad SEO turinio vienintelė paskirtis yra tarnauti paieškos sistemoms, tokioms kaip Google ar Bing ir juo yra ignoruojama vartotojo patirtis. Taip pat, kad SEO tekstai turi aiškų formatą (pavyzdžiui, 300-500 žodžių apimtį), nekuria pridėtinės vertės, yra pigūs ir prigrūsti raktinių žodžių.

Antrasis

Šalia pirmojo požiūrio, egzistuoja ir kita nuomonės stovykla, kuri visiškai atsiriboja nuo techniškesnio SEO tekstų koncepto ir tikina, kad tokio tipo turinys turi būti maksimaliai sukoncentruotas į vartotoją ir kad paieškos sistemos yra tiek pažengusios, kad turinį gali suvokti kaip žmonės. Dėl šios priežasties, esą nereikia galvoti apie raktažodžius ir jų panaudojimo dažnį, užtenka tiesiog parašyti gerą tekstą ir patekimas į paieškos TOP’ą yra garantuojamas.

Praktikoje nei vienas šių požiūrių nėra visiškai teisingas. Kiekvienas iš jų savyje talpina ir gerų, ir blogų minčių. Vis dėlto, tikrasis atsakymas į tai kas yra ir kokie turėtų būti SEO tekstai slypi tarp šių dviejų nuomonių.

SEO tekstai – kas tai?

SEO tekstas, tai turinio vienetas, parašytas atsižvelgiant į vartotojų intenciją (angl. intent), konkuruojantį turinį ir toje konkrečioje paieškoje vyraujančius reitingavimo faktorius. SEO turinys beveik visais atvejais turi du pagrindinius tikslus. Pirmasis – patenkinti paiešką atliekančio vartotojo poreikius. Antrasis – išsireitinguoti organinėje paieškoje.

Akivaizdu, kad egzistuoja ir daugiau tikslų, tokių kaip: parduoti produktą, sulaukti daugiau skambučių ar užpildytų užklausos formų, suformuoti nuomonę ir kt. Bet pirminiai tikslai yra minėtieji du. Be jų neturėsite nei aukštesnių pozicijų, nei lankytojų.

Vartotojo intensija ir jos tipai

Paieškos intencija (dar žinoma, kaip vartotojo intencija) yra pagrindinis vartotojo, atliekančio paiešką, tikslas. Dažniausiai pasitaikantys paieškos intencijos tipai yra šie:

  • Informacinis. Informacinės užklausos pateikiamos tuomet, kai vartotojas nori kažką sužinoti, pavyzdžiui: “kas yra SEO tekstai”.
  • Komercinis. Komercinės užklausos pateikiamos tuomet, kai vartotojas yra linkęs pirkti, bet dar ieško informacijos apie produktus, pavyzdžiui: “geriausios SEO agentūros”.
  • Navigacinis. Navigacinės užklausos pateikiamos tuomet, kai vartotojai nori surasti konkrečią svetainę ar jos puslapį, pavyzdžiui: “We deliver kontaktai”.
  • Transakcinis. Transakcinės užklausos pateikiamos tuomet, kai vartotojas yra pilnai apsisprendęs pirkti ir dažnu atveju jau žino kokį produktą, pavyzdžiui “Grado GS3000X ausinės pirkti”.

Tai yra 4 pagrindiniai vartotojo paieškos intencijos tipai. Žinoma, tai yra gan abstrakčios kategorijos, kurias galima skaidyti į mažesnius skirsnius, tačiau, jeigu nesate SEO specialistas, bendram suvokimui jų pilnai pakanka.

Nuo paieškos intencijos priklauso ir puslapio turinio formatas. Jeigu vartotojas nori įsigyti konkretų produktą ir į paieškos laukelį suveda transakcinę užklausą, jis greičiausiai tikisi patekti į produkto puslapį, o ne į kategoriją. Jeigu žmogus ieško “kas yra SEO tekstai”, jis potencialiai tikisi patekti į blogo įrašą.

Puslapis ne visada turi tarnauti tik vienai intencijai. Įsivaizduokite, kad svetainėje turite straipsnį: “Ką pamatyti Vilniuje?”. Iš principo, šis straipsnis turi būti informacinio pobūdžio. Tam, kad patenkintumėte vartotojo poreikį, galėtumėte tiesiog pateikti glaustą lankomų objektų sąrašą:

  • Gedimino bokštas;
  • MO muziejus;
  • Užupis;
  • Šv. Onos bažnyčia;
  • Vingio parkas.

Tai trumpas ir aiškus atsakymas į užklausą. Daliai vartotojų to turbūt pakaktų. Tačiau, reikėtų nepamiršti, kad kita dalis žmonių norėtų gauti objektyvų vertinimą, kodėl per savo 2 dienų viešnagę Vilniuje, turėtų aplankyti būtent šias vietas. Dar kita dalis neatsisakytų restoranų ar viešbučių pasiūlymų šalia tų lankytinų vietų (tokiu atveju šis straipsnis jau nebe tik informacinis, o įgavęs ir komercinio atspalvio).

Taigi, vertinant užklausos intenciją, reikėtų pagalvoti apie visas žmonių grupes, kurios gali skaityti tokį straipsnį. Juk suvedus į Google paieškos laukelį “SEO tekstai”, daliai žmonių užtektų tik termino, kuris buvo pateiktas šio straipsnio viršuje, bet štai – Jūs vis dar skaitote.

Nereikia SEO, užtenka kokybės – bet ar tikrai?

Google paieškoje galimai egzistuoja daugiau nei 115 tūkstančių reitingavimo faktorių (~110 tūkst. sudaro vien vidinis SEO). SEO tekstai, kad reitinguotųsi paieškos sistemų rezultatų puslapiuose (angl. SERP), neprivalo būti kokybiški (taip, kaip mes suprantame kokybę). Užtenka, kad jie atitiktų tai užklausai galiojančius algoritmų reitingavimo faktorius. Tai ne kartą buvo įrordyta naudojant “Lorem ipsum dolor sit amet…” ar kitą jokios prasmės neturintį tekstą. Į juos įterpiant reikiamą kiekį raktažodžių, jų variacijų ir kitų susijusių žodžių bei pažabojant išorinį SEO, šie tekstai buvo išreitinguojami į pirmąsias pozicijas, nors žmogui toks turinys buvo neskaitomas.

paieškos sistemos ne skaito, o skaičiuoja.

Taip išeina, kad kokybė ir rezultatų reitingavimas paieškoje nebūtinai koreliuoja. Paieškos sistemos ne skaito, o skaičiuoja. Žinoma, Google turi ambicijų išvystyti algoritmus, kurie remdamiesi vartotojų patirties signalais (paspaudimai, paslinkimai, išbuvimas puslapyje ir pan.), galėtų identifikuoti “kokybišką” turinį. Tačiau, nuolat analizuojant paiešką ir atiekant svetainių SEO auditus matome, kad tai kol kas apsiriboja idėja, o ne realybe (ypač Lietuvos rinkoje).

Kliento svetainės organinio lankomumo augimas po esamų puslapių turinio SEO optimizacijos

Taigi, kokie turėtų būti SEO tekstai?

SEO tekstai turėtų atliepti vartotojo, svetainės savininko ir paieškos sistemos poreikius. Logika daugmaž tokia:

  • Svetainės puslapis gali būti išreitinguojamas su nekokybišku turiniu, bet jeigu jis bus neskaitomas, tekstas nepatenkins vartotojų intencijos ir jie neatliks veiksmo, kurio norėtų svetainės savininkas (pavyzdžiui, užpildyta užklausos forma).
  • Galima nekreipti dėmesio į SEO ir tiesiog parašyti kokybišką tekstą, bet jeigu jis nesireitinguos paieškoje, puslapis negeneruos lankytojų. Tokiu atveju – nei aukštų pozicijų paieškoje, nei pardavimų nepavyks sulaukti.

Iš to galima daryti išvadą, kad SEO tekstai turi būti: ir kokybiški (lengvai skaitomi, įtraukiantys), ir optimizuoti paieškos sistemoms (kad reitinguotųsi ir pritrauktų lankytojų) bei konversijoms (kad atėję lankytojai atliktų svetainės savininko norimą veiksmą). Būtent tokių tekstų ir turėtumėte tikėtis iš savo SEO paslaugų agentūros.

1… 2… 3… VEIKSMAS!

O dabar atskleiskime kortas. Pirminis šio straipsnio tikslas yra sudaryti teisingą SEO tekstų sampratą.

BET…

Jei ieškote partnerių, kurie rimtai žvelgia į savo amatą ir geba kombinuojant technines žinias, vartotojo ir kliento poreikius, pasiekti įspūdingų rezultatų – mūsų SEO komanda yra tinkamas pasirinkimas.

Norite SEO konsultacijos?
Parašykite mums.

    * – privalomas laukas.

    Detalesnė informacija apie tai, kaip UAB „We deliver“ tvarko jūsų asmens duomenis yra pateikiama čia.