Išorinis SEO: Patikrintos Strategijos ir Geriausios Praktikos Pavyzdžiai

Išorinis SEO (off-site arba off-page SEO) yra daug metodų apimanti sąvoka, į kurią „telpa“ visas procesas ir daugeliu atvejų yra viena iš pagrindinių SEO sudedamųjų dalių, kuri neretai tampa svarbia SEO strategijos dalimi. Paprastai tariant, tai procesas, susidedantis iš išorinių nuorodų (backlinks) kūrimo, dar vadinamo „link building“.

Atgalinės Nuorodos (backlinks) ir Truputis Istorijos

Bandant suvokti procesą arba priežastingumą, yra patartina grįžti į pradinį tašką ir atkartoti įvykių seką. Pritaikant šį principą, būtų galima grįžti į 1998 metus, kai buvo pateikta oficiali Google dokumentacija apie PageRank; kitaip tariant, pristatytas algoritmas, skaičiuojantis išorines nuorodas (backlinks) ir radikaliai pakeitęs paieškos rezultatus visam laikui.

Išorinio SEO pagrindas – Išorinių nuorodų svarba

Revoliucija Paieškos Algoritmuose

Prieš PageRank ir išorinių nuorodų atsiradimą, paieškos sistemų rezultatų kokybė didžiąja dalimi priklausė nuo vidinio SEO ir vidinių elementų optimizavimo, pavyzdžiui, panaudoto raktinių žodžių kiekio (keyword density), kuriuo buvo pakanamai lengva manipuliuoti, rašant SEO tekstus ir panaudojant didelį raktinių žodžių kiekį paragrafuose ir antraštėse, taip įgaunant aukštas pozicijas Google paieškos sistemoje. Priešingai, PageRank naudojo tik išorinius faktorius, kaip gautų nuorodų kieki ir kokybę, kurie identifikuodavo ir nustadydavo domeno autoritetą (domain authority arba DR) – sąvoka, kuri išlikusi iki šių dienų ir dažnai naudojama įvairiuose šaltiniuose.

Atgalinės Nuorodos Kaip Kokybės Rodikliai

Pagrindinis šio algoritmo tikslas – reitinguoti tinklalapius pagal į juos nukreipiančių nuorodų skaičių ir kokybę, darant prielaidą, kad puslapis, turintis daugiau aukštos kokybės nuorodų, yra vertingesnis ir svarbesnis. Tas pats, kaip gautumėte rekomendaciją iš asmens, kuriuo pasitikite, taip Google „susirenka“ rekomendacijas iš išorinių nuorodų, kad galėtų pateikti kokybiškesnius atsakymus į vartotojų užklausas. Taip faktoriai, kurie daro įtaką pozicijoms, tampa mažiau priklausomi vienas nuo kito, sudėtingiau manipuliuoti ir padidėja tikimybė, kad bus pateikti kokybiškesni paieškos rezultatai.

Faktoriai Lemiantys Kokybišką Išorinį SEO Optimizavimą

Išorinis SEO nėra paprastas procesas; tai yra procesas, reikalaujantis daug laiko, žinių ir atidumo, kuriam puikiai tinka principas – „will make you or will break you“. Kitaip tariant, jis gali suteikti puikių rezultatų ir aukštesnes pozicijas, tačiau netinkamai atlikus veiksmus, gali gautis atvirkštiniai rezultatai, o pozicijos gali būti prarastos.

Todėl rekomenduojame įvertinti visas galimybes ir, prireikus, kreiptis į We deliver SEO specialistus. Mes sudarysime SEO paslaugų planą ir pateiksime išorinio SEO rekomendacijas pagal Jūsų individualią situaciją.

Tačiau, jeigu nusprendėte išoriniu SEO apsiimti ir įgyvendinti patys – sveikiname! esate drąsus, todėl rekomenduojame pasitelkti ir pasinaudoti mūsų rekomendacijomis, kurios tikimės, kad padės sukurti stiprų išorinių nuorodų profilį Jūsų svetainei.

  • Atrinkite puslapius, kurie Jums yra esminiai (monetizavimo ir srauto prasme), įsivertinkite, kiek ir kokias nuorodas kursite į titulinį puslapį, o kurias nukreipsite į dedikuotus svetainės puslapius;
  • Atrinkite nišinius arba vertę turinčius šaltinius (portalus), kurie perduotų dalį savo autoriteto (link juice) Jūsų puslapiui. Svarbi vieta, nes reikia įsivertinti, kurie portalai yra laikomi kokybiškais, kokius portalus verta atsižvelgti, o kokius portalus verčiau praleisti.
  • Pasirinkite tinkamą tekstinių nuorodų (anchor text) distribuciją.

Tinkamas Nuorodų Paskirstymas per Vidinius Svetainės Puslapius

Dažna klaida, kurią pastebime, yra tai, kad išorinės nuorodos kuriamos neatsižvelgiant į tai, į kokius puslapius jos nukreipia, arba, dažnu atveju, yra persistengiama ir nuorodų sukuriama pernelyg daug, kas atrodo nenatūralu. 

❌ Išorinės nuorodos kuriamos tik į titulinį puslapį.

❌ Per didelis išorinių nuorodų kiekis, nukreipiantis į vidinius svetainės puslapius, lyginant su konkurentais.

Kaip Paskirstyti Išorines nuorodas, Kad Profilis Atrodytų Natūraliai?

✅ Nustatykite, kurie puslapiai Jums yra svarbiausi. Tai gali būti jūsų pagrindinis puslapis (titulinis), produktų puslapiai arba pagrindiniai informaciniai puslapiai.

Skirtingiems jūsų svetainės puslapiams bus keliami skirtingi tikslai. Jūsų pagrindiniame puslapyje gali būti siekiama prekės ženklo populiarinimo, produktų puslapiuose – konversijų.

✅ Siekite išlaikyti išorinių nuorodų diversifikacijos. Paprastai jūsų pagrindinis puslapis natūraliai ,,sukaupia” daugiausiai atgalinių nuorodų, nes tai yra jūsų prekės ženklas, bet nepraleiskite galimybės išorines nuorodas paskirstyti ir į vidinius svetainės puslapius. Jeigu Jūsų esminis puslapis neturi atgalinės nuorodos (galite pasitikrinti naudojant Google Search Consoles įrankį), tai rekomenduojame sukurti kelias nuorodas (1 – 2). Šioje vietoje labai svarbu paminėti, kad daugiau nereiškia, kad yra geriau. Per didelis išorinių nuorodų kiekis į vidinius svetainės puslapius gali pakenkti Jūsų pozicijoms, todėl rekomenduojame pradėti nuo 1 arba 2 nuorodų.

Išorinis SEO: Tinkamas Tekstinių Nuorodų (Anchor Text) Išskaidymas

Kai jau turime savo esminius svetainės puslapius, į kuriuos siųsime atgalinę nuorodą, galime nuspręsti, kokią tekstinę nuorodą (anchor text) naudosime. Tekstinė nuoroda yra žodžių kombinacija, ant kurios „uždedame“ Jūsų svetainės URL adresą. Pavyzdžiui, skaitant tekstą ir paspaudus nuorodą ant atitinkamo žodžio junginio, jus nukreipia į kitą svetainę. Dažniausiai šis tekstas padeda suprasti, į kokį puslapį pateksite, ir taip pat signalizuoja paieškos sistemoms, apie ką yra Jūsų puslapis, net dar nepatekus į pačią svetainę. Tai gali būti stiprus signalas paieškos sistemoms su kokiomis frazėmis puslapis siejamas ir su kokiomis frazėmis puslapis turėtų būti atrandamas, todėl tekstines nuorodas reikia paskirstyti ypač atsakingai.

Kaip Pasirinkti Tinkamas Tekstines Nuorodas?

Turime 5 pagrindinius tekstinių nuorodų tipus, kurie pavaizduoti lentelėje. Dažniausiai tekstinės nuorodos su domeno arba įmonės pavadinimu yra taikomos būtent tituliniam puslapiui, nebent titulinis puslapis yra ,,įdarbintas” raktiniam žodžiui, pavyzdžiui, ,,skaitmeninės rinkodaros agentūra”, tuomet galime naudoti tikslią tesktinės nuorodos frazę ir nukreipti į titulinį puslapį.

Visas kitas tekstinių nuorodų variacijas rekomenduojame paskirstyti atlikus išsamų SEO auditą. Dėmesį atkreipkite į exact frazę, kuria neturėtumėte piknaudžiauti ir pritaikykite mažiau, kartų negu taikytumėte kitom frazėm. Kitaip tariant, jeigu kuriate 10 išorinių nuorodų, tai exact frazė turėtų sudaryti ne daugiau negu 10%, tai yra, viena nuoroda su exact fraze.

Tekstinės nuorodos tipaiAprašymasPavyzdys
URL adresas - naked urlPaprastas svetainės adresas, be raktažodžio panaudojimo.https://wedeliver.lt
Tiksli raktažodžio frazė - exact matchTekstinė nuoroda yra lygiai tokia pat, kaip ir puslapio pagrindinis raktažodis.Pavyzdžiui, jei tikslinis puslapis yra apie "Išorinį SEO", tai tekstinė nuorodą taip pat yra "Išorinis SEO''.
Dalinai tiksli raktinio žodžio variacija (kitas linksnis, variacija) - partial matchĮ tekstinę nuorodą įtraukiama tikslinio raktinio žodžio ar frazės variacija.Išorinio SEO, Išorinio SEO nuorodų profilis ir t.t.
Prekės ženklas - brandedTekstinė nuorodą, kurią sudaro prekės ženklas.We deliver
Bendrinis - genericTekstinės nuorodos frazė, kuri nesusijusi su tiksliniu raktiniu žodžiu.apsilankykite, spauskite čia ir t.t.

Tinkamas Šaltinių Pasirinkimas

Šaltiniu dažniausiai vadiname portalus/svetaines, iš kurių renkame, gauname išorines nuorodas. Nuorodų šaltinių gali būti daug ir skirtingų, bet pagal pasirinktą strategiją galime išskirti pagrindinius:

  1. Naujienų portalų;
  2. Įmonių katalogų;
  3. Forumų;
  4. PBN (private blog network);
  5. Partnerių.
ŠaltiniaiKuomet naudoti?PrivalumaiMinusaiPavyzdžiai
Naujienų portalaiDažniausiai naujienų portalai turėtų sudaryti didžiausią išorinių nuorodų procento dalį ir naudojami tiek tituliniams, tiek vidiniams puslapiams.Naujienų portalai, priklausomai nuo kokybės, turi didžiausią įtaką pozicijų ir rezultatų atžvilgiu. Galite tikėtis sąlyginai greito rezultato.Reikalinga atrinkta ir kokybiška naujienų portalų duombazė, sudaro nemažą išlaidų dalį, reikia mokėti atsirinkti, kurie naujienų portalai yra kokybiški.Regioniniai portalai - rokiskiosirena.lt, alytusplius.lt, svencioniukrastas.lt Nišiniai portalai - medicina.lt, auto.lt
Įmonių/skelbimų katalogaiDažniausiai šias nuorodas rekmenduojame kurti lokaliems verslams, norint padidinti nuorodų kiekį naujiems projektams.Įšorinę nuorodą galite gauti nemokamai, pakankamai greitai, be komunikacijų ir derybų, priešinagai nuo naujienų portalų.Bendros nuorodos iš verslo katalogų gali neturėti tokios didelės reikšmės paieškos sistemoms kaip aukštos kokybės, kontekstui svarbios nuorodos iš autoritetingų šaltinių. Galime nukreipti tik į titulinį puslapį.1588.lt, visalietuva.lt
ForumaiGalite susikurti kelias nuorodos, kurios būtų gautos iš forumų dėl išorinių nuorodų profilio diversifikacijos, įvairovės arba turite paslaugą, produkciją, kuriai radote nišinį forumą, kaip autofanai.lt ir sugebate natūraliai palikti komentarą su nuoroda, kaip mes padarėme šiame įraše.Nuorodą galime nukreipti į vidinį svetainės puslapį su norima tekstine nuoroda, priešingai negu įmonių katalogai, nuorodos gali būti renkamos iš nišinių forumų, kurie susiję su jūsų produktu arba paslauga, nuorodas galime gauti nemokamai.Reikalingas komentaras su įterpta nuoroda, todėl užima daugiau laiko, komentaras ir nuoroda gali būti ištrinta, turi mažesnę reikšmę paieškos sistemoms.airguns.lt, atvfanai.lt
PBN (private blog network)Šios strategijos ir šaltinių rekomenduojame vengti (jeigu naudojate, tai naudokite kokybiškesnius PBN ir atitinkamą kiekį, įsivertinus turimą išorinių nuorodų kiekį ir kiek % sudarys PBN viso nuorodų profilio).Turi daugiau vertės negu įmonių ir skelbimų portalai, pigesni negu naujienų portalai.Mažesnė vertė negu nuajienų portalų, daug skirtingų tematikų vienoje vietoje (prarandamas kontekstualumas), daug išeinančių nuorodų (mažiau vertės Jums), dažniausiai nėra didelio organinio lankomumo, prieštarauja Google’s Webmaster Guidelines.ManoKnyga.lt, TautosNamai.lt
PartneriaiPuikus variantas, kuriam nereikia resursų, o tik gerų santykių su turimais partneriais, kurie sutiktų pasitalpinti Jūsų svetainės nuorodą savo partnerių skiltyje.Nereikalauja resursų, jeigu partneris turi kokybišką išorinių nuorodų profilį, tai gaunate nemažą autoritetą.Kartais sudėtinga suderinti, nuoroda dažniausiai kuriama tik ant prekės ženklo ir į titulinį puslapį, kitaip tariant, turite mažiau lankstumo.Pavyzdžiui, We deliver partneriai galėtų būti mūsų klientai, kurie galėtų pasitalpinti nuorodą savo svetainėje.

Kaip Atsirinkti Kokybišką Naujienų Portalą?

Reikia suprasti, kad Google kiekvieną nuorodą vertina skirtingai, kitaip tariant, nuoroda gauta iš X portalo nebūtinai turės tokią pačią įtaką kaip nuoroda, kuri gauta iš portalo Y. Rekomenduojame naujienų portalus, kurie atitinka Jūsų temtaiką nukreipti į svarbius vidinius svetainės puslapius. Tai yra keli variantai, kuriuos galime įsivertinti prieš talpinant nuorodą.

Kriterijai pagal kuriuos galime įvertinti šaltinio kokybę:

  • Portalo gaunamas organinis srautas – jeigu portalas generuoja organinį srautą, tai galime daryti prielaidą, kad paieškos sistemos jau reitinguoja šį puslapį, todėl laiko jį autoritetingu.
  • Portalo domeno autoritetas – dažniausiai gali signalizuoti portalo turimą išorinių nuorodų profilį. Jeigu portalo DR yra aukštas, tai galime daryti prielaidą, kad portalas turi didelį ir kokybišką išorinių nuorodų kiekį, todėl gavus nuorodą iš šio portalo gausime ir dalį šio portalo autoriteto.
  • Turimas išorinių nuorodų kiekis ir kokybė – svarbu atsižvelgti, kokias išorines nuorodas turi portalas, nes išorinėmis nuorodomis ir DR yra nesudėtinga manipuliuoti, todėl šį rodiklį reikia vertinti atsargiai ir patikrinti portalo turimas nuorodas (ar jos gautos iš kokybiškų šaltinių).
  • Išeinančių (external links) nuorodų kiekis – kuo daugiau, priklausomai nuo turimų vidinių puslapių kiekio, išeinančių nuorodų, tuo mažiau jums perduodamo autoriteto.
  • Kiek naujienų portalas turi vidinių puslapių – jeigu portalas turi mažą vidinių puslapių kiekį ir daug išeinačių nuorodų, tai bus perduodama mažesnė dalis autoriteto.
  • Portalo niša – jeigu portalas yra nišinis, tai didelė tikimybė, kad generuos srautą iš nišinių raktažodžių ir Goolge identifikuos portalą, kaip tam tikros temos šaltinį.
Norite SEO konsultacijos?
Parašykite mums.

    * – privalomas laukas.

    Detalesnė informacija apie tai, kaip UAB „We deliver“ tvarko jūsų asmens duomenis yra pateikiama čia.